06.10-07.10.2016- wycieczka do Pragi

W ubiegłym tygodniu, w czwartek i piątek klasy pierwsze - IA  i ID pojechały na wycieczkę integracyjną. Za cel obrana została stolica jednego z naszych sąsiadów – Czech-  i choć pogoda nie zawsze dopisywała, wycieczka została uznana za bardzo udaną.
W drogę wyruszyliśmy przed piątą rano i po prawie siedmiogodzinnej podróży dotarliśmy do centrum Pragi. Pomimo wczesnego wyjazdu i godzin spędzonych w autokarze, z energią ruszyliśmy na podbój miasta, po drodze podziwiając piękną architekturę i klimatyczne uliczki Pragi. Przejście przez bramki ostatecznie otworzyło nam drzwi do serca stolicy- Hradczan.

Najpierw weszliśmy do gotyckiej katedry św. Wita, Wacława i Wojciecha, by później skierować się w stronę zamku. Po wysłuchaniu historii o ciekawych sposobach eliminowania przeciwników politycznych przez wyrzucanie ich przez okna, sami „rzuciliśmy” się w stronę Złotej Uliczki. Mijając osobliwe rzeźby autorstwa pana Davida Cernego, dotarliśmy do mostu Karola i wyczekiwanej przerwy obiadowej.

Po nacieszeniu się pośpiesznym posiłkiem w McDonaldzie albo innym fast-foodzie ruszyliśmy na most Karola. Po odwiedzeniu jeszcze paru miejsc dotarliśmy do hotelu i pomimo zmęczenia siedzieliśmy długo w nocy, czasem nie śpiąc prawie wcale.

Drugiego dnia nie do końca wypoczęci wyjechaliśmy w poszukiwaniu Starego Miasta, Nowego i tanich czekolad. Nasza droga biegła przez kościoły, place, kolejne dzieła pana Cernego i sklepy spożywcze. W końcu dotarliśmy do Rynku Staromiejskiego, gdzie podziwialiśmy wspaniały zegar Orloj. Potem napełniliśmy swoje brzuchy i zaspokoiliśmy potrzebę kupna pamiątek. Stamtąd poszliśmy już prawie prosto do autokaru.

Kolejne godziny spędzone na odsypianiu wcześniejszej nocy i wygłupianiu się ponad miarę pozwoliły na bezpieczny dojazd do Dąbrowy. I mimo że matka natura usilnie próbowała zepsuć nasz wyjazd chłodem i deszczem, wróciliśmy szczęśliwi i bogatsi o nowe doświadczenia.